среда, 22 октября 2014 г.


 Форма оцінювання самоспрямуваня у навчанні з теми О. Назарук. «Роксолана».
Художні особливості твору, образи героїв,  художня майстерність автора. »
Художні особливості твору, образи героїв,  художня майстерність автора. »



Ключові слова :  повість, кохання, служіння народові, Анастасія, Роксоляна, постать історична, православ’я, мусульманська віра.
Інструкції : Використовуйте цю форму, щоб самостійно визначити свої вміння керувати власним навчанням.


4
3
2
1
Встановлення цілей
Я встановлюю амбітні та реальні для досягнення цілі та визначаю і знаходжу доступ до джерел інформації, необхідної для досягнення цих цілей.
Я встановлюю реальні для досягнення цілі. Я визначаю і знаходжу доступ до деяких джерел інформації, необхідної для досягнення цих цілей.
Я починаю виконання завдання іноді без встановлення чітких цілей. я не визначаю необхідні ресурси.
Я не роблю спроб визначати свої цілі та ресурси, які необхідні для їх досягнення.
Управління проектом
Я постійно відслідковую час і ресурси для ефективного досягнення цілей.
Я зазвичай відслідковую час і ресурси для ефективного досягнення цілей.
Я слідкую за часом і ресурсами але за нагадування.
Я потребую постійної допомоги, щоб слідувати запланованому часу і відслідковувати ресурси, щоб досягти цілей.
Вирішення проблем
Я постійно переглядаю мої дії і навчальний досвід, щоб вирішувати проблеми, які виникають на шляху досягнення цілей.
Я зазвичай переглядаю мої дії і навчальний досвід, щоб вирішувати проблеми, які виникають на шляху досягнення цілей.
За нагадування, я постійно переглядаю мої дії і навчальний досвід, щоб вирішувати проблеми, які виникають на шляху досягнення цілей.
З постійною допомогою я переглядаю мої дії і навчальний досвід, щоб вирішувати проблеми, які виникають на шляху досягнення цілей.
Використання зворотного зв’язку
Я прошу інших про перегляд моєї роботи і надання коментарів і пропозицій щодо моєї роботи, серйозно розглядаю їх ідеї.
Я сприймаю зворотній зв’язок з багатьох джерел, коли переглядають мою роботу.
Я сприймаю дещо з коментарів і пропозицій, коли інші переглядають мою роботу.
Я не сприймаю коментарів і пропозицій, коли інші переглядають мою роботу.
Наполегливість
Я проявляю тверду рішучість, щоб знайти відповідь або рішення. Я стежу за тим, щоб не відхилятися від цілей і розробляю і застосовую різноманітні методи, щоб виконувати завдання.
Я проявляю рішучість в знаходженні відповідей або рішення. Я стежу за тим, щоб досягати цілей, розробляю і застосовую деякі методи, щоб виконувати завдання.
Я роблю зусилля, щоб знайти відповідь або рішення. Я не завжди контролювати мою прихильність цілям. При допомозі я застосовую деякі методи, щоб виконувати завдання.
Я роблю невеликі зусилля, щоб знайти відповідь або рішення. Я не використовую різні методи, щоб виконати завдання і легко полишаю завдання невиконаним.
Визначення якості
Я послідовно вивчаю і описую критерії та стандарти для якісної роботи.
Я зазвичай вивчаю і описую критерії та стандарти для якісної роботи.
Я вивчаю і описую критерії і стандарти якості роботи з деякою допомогою.
Я не можу ідентифікувати або описати критерії та стандарти для якості роботи.
Рефлексія навчання/роздуми про власне навчання
Я чітко визначаю, чого я навчився, використовуючи приклади. Я визначаю сильні і слабкі сторони своєї роботи в чітких формулюваннях і визначаю те, що має бути поліпшеним.
Я чітко визначаю, що я дізнався. Я визначаю сильні і слабкі сторони своєї роботи в чітких формулюваннях і визначаю області для поліпшення.
Я чітко визначаю, що мені стало відомо, але не можу визначити сильні і слабкі сторони і області для поліпшення.
Мої роздуми про моє навчання не приводять до висновків щодо покращення навчання.
Постійне навчання
Я постійно розмірковую про постановку нових навчальних цілей. Я ефективно включаю до нових навчальних цілей уроки, які я отримав від моїх успіхів і невдач.
Я обдумую в кінці роботи, які нові цілі встановити. Я часто включаю до них ті уроки, які я дізнався з моїх успіхів і невдач.
Я міркую про мою роботу і встановлюю нові цілі з допомогою. Я, можливо, усвідомлюю, але не включаю в нові цілі ті уроки, які отримані з успіхів і невдач.
Я не замислююся про свою роботу, щоб встановити нові цілі. Я не враховую уроки, отримані з успіхів або невдач.


ЗНАЄМО – ХОЧЕМО ДІЗНАТИСЯ – ДІЗНАЛИСЯ (З-Х-Д схема)
(опис)

В основу вправи покладено таблицю, що заповнюється на класній дошці або на великому аркуші паперу вчителем разом з учнями.
Що ми знаємо?
Що хочемо дізнатися?
Про що дізналися?
-        Про українського письменника О.Назарука;

-        Місце жінки з України у вітчизняній та світовій історії.


-        Зміст повісті «Роксоляна»
-        особливості назви твору;

-        проблематику твору;

-        дослідити, як кохання впливає на поведінку та стан людини
-        Значення образу Сулеймана, Насті та ін..

-        Актуальність проблем, порушених автором, у наш час.




Заповнення цієї таблиці дає можливість
  • вчителю: оцінити навчальні потреби учнів, їх попередні знання
  • учням: навчатися активно і більш зацікавлено; пригадувати те, що вони вже знають; вчитися формулювати запитання; формувати нові знання.

Щоб організувати діяльність:
1. Попросіть учнів заповнити першу колонку у своїх зошитах, записуючи, що вони знають з цієї теми.
2. Накресліть таблицю на дошці і заповніть її разом із усім класом, формулюючи і коректуючи думки учнів.
3. Попросіть учнів сформулювати запитання, які вони мають з цієї теми, на які б вони хотіли знайти відповідь. Якщо потрібно, вчитель може стимулювати власним прикладом і поставити свої запитання.
4. Запишіть запитання в другій стовпчик таблиці.
5. Подальша робота може здійснюватись  різними шляхами: читання підручника, слухання доповіді, дослідження тощо, але важливо, щоб учні у всіх формах навчання шукали відповіді на свої запитання.
6. Обговорення результатів. Учні спочатку повідомляють про те, на які запитання вони знайшли відповіді і записують це у стовпчик «Що ми дізналися?»
7. Потім вони відмічають ті нові думки (ідеї, знання, результати), які вони не очікували і на які не ставили запитання. Все це записується у третій стовпчик.
8. Після цього можна попросити учнів сформулювати нові запитання до цих думок і дописати їх у другий стовпчик.
9. Запитання, на які в процесі роботи не було знайдено відповіді, можуть стати предметом для індивідуальної творчої домашньої роботи – пошук відповіді в додатковій літературі або в Інтернеті.

Цю вправу можна почати виконувати перед вивченням теми, продовжувати під час роботи над темою і використати її при завершенні теми.




              Контрольний список для блогу з теми О. Назарук.                                                   «Роксолана».
                  Художні особливості твору, образи героїв.



Художні особливості твору, образи героїв,  художня майстерність автора.»

Опис : Контрольний список використовується учнями середніх класів для самооцінювання своїх блогів.
Ключові слова :  повість, кохання, служіння народові,Анастасія,Роксоляна, постать історична, православ’я, мусульманська віра.
Інструкції : Використовуйте цей Контрольний список для самооцінки свого блогу.
Категорії :  8 клас
ПредметУкраїнська література 
Вид оцінювання :  Контрольний список

Відмітка про наявність
Коментарі
Мій блог має мету.


Мій блог містить інформацію з різних достовірних джерел, і я правильно цитую використані джерела.


Зміст мого блогу збалансований і правдивий.


Блог відповідним чином відображає мою особистість.


Мій блог показує, що я щиро переймаюся цією темою.


Мої дописи цікаві і достовірні.


Я регулярно додаю повідомлення до свого блогу.


Я включив(ла) додаткові функції і додержуюсь законів про авторські права.


Я заохочую читачів писати відгуки


Я включив(ла) цікаві та оригінальні розділи, які відповідають меті блогу.


У мене немає помилок у реченнях, написанні слів, пунктуації, використанні великих літер та граматиці.




Допомога учням у плануванні проекту




Питання
Замітки
Постановка цілей
· Які ваші цілі в проекті?
· Яка головна мета?
· Чи існують ті цілі, що суперечать одна одній?

Розробка плану
· Чи спланували ви послідовність дій?
· Чи включили ви необхідні для дій ресурси?
· Чи зрозумілий ваш графік виконання?
· Які ваші пріоритети?

Спостереження процесів
· Чи є якісь труднощі?
· Як ми їх долатимемо?
· Якщо перший метод не спрацює, то чим ми скористаємося?
· Що і кого ви використовуєте як ресурси проекту?
· Чи є у вас план контролю за просуванням за проектом?
· Що робитимете, якщо не встигатимете?
· Як ви зрозумієте, що робота відповідає критеріям?
· Як ви визначите, що ще повинно бути зроблене?

Рефлексія
· Чи включили ви відгуки в план поліпшення проекту?
· Що ви дізналися про себе самого?
· Які області ви хочете поліпшити?




Опитувальник  суспільної думки з теми
 «О. Назарук. «Роксолана».
Художні особливості твору, образи героїв,
 художня майстерність автора» .




1.   Чи можна вважати постать Роксоляни історичною?

              2. Роксоляна підлягає критиці у зв’язку з прийняттям нею                  мусульманської віри?


                3.Можна вважати героїню твору щасливою, коли вона із рабинь стала султаншею?

4.У чому полягала життєва мета Анастасії?

 

Привіт!




Ми раді вітати Вас на нашому блозі!

Ми хочемо поділитися з Вами нашими дослідженнями з теми" «О. Назарук. «Роксолана». Художні особливості твору, образи героїв, художня майстерність автора».